top of page

סלט פירות ושיעור על החיים


״אמא, אני רוצה למכור לימונדה בדוכן!״ גילי נכנס הביתה בהכרזה נרגשת, אחרי שמכר גולות ביחד עם חבר שלו בהצלחה יום לפני כן, והרוויח 16 ש״ח. זו הייתה תחילתו של מסע תובנות מעניין, דווקא בהקשר לעסק שלי.

כשהוא אמר לימונדה, מיד הרגשתי מיאוס. למה? כי השוק מוצף בילדים שמוכרים לימונדה / מיץ תפוזים. לרוב גם מדובר בתרכיז ולא במשהו סחוט ובאמת טעים, והקנייה מסתכמת ברצון לפרגן לילד יותר מאשר קבלת ערך אמיתי.

ולי התחשק שאצל הבן שלי זה יהיה אחרת.

״בוא נמכור משהו אחר, מעניין, בוא נחשוב על משהו שלא הרבה מוכרים, משהו שיהיה כיף לאנשים לקנות.״ חשבנו ביחד ובסוף סלט פירות התגלה כפתרון מתאים: קל להכין אותו ולא מדובר בחומרי גלם יקרים מידי, זה מקורי ושונה, זה מוצר שאנשים שמחים לצרוך בימים חמים, הוא מתאים גם לילדים שיושבים באוטו, קל לאחסן אותו במידה ולא נמכור הכל באותו יום, מקסימום אנחנו נאכל ונהנה :) כך שאין מה להפסיד...

אז החלטנו על סלט פירות, השלב הבא היה פרסום. ״כדאי להכין שלט יפה וצבעוני, גדול וברור, כך שמי שיעבור בכביש (קהל יעד ברור) יוכל לראות מהמכונית מה אתה מוכר, וגם כמה הוא עולה״.

כן, כדאי לדעתי לרשום מחיר על השלט, כי אנשים אוהבים לדעת מה המחיר שהם מצופים לשלם ולא לגלות אותו תוך כדי שיחה.

זו גם הסיבה שאני רושמת מחירים לכל המוצרים והשירותים שלי באתר. כדי שאנשים ידעו מה אני מצפה לקבל בתמורה ומי שבוחר להמשיך ולהיות איתי בקשר, מבחינתי קיבל על עצמו את העלות שלי ומוכן להמשיך בתהליך.

הכנו שלט גדול וצבעוני ויצאנו לכביש. בהתחלה לא עצרו הרבה מכוניות. גילי התאכזב מעט. אבל לא רצה לחזור הביתה, אלא להמשיך לנסות. שמחתי לגלות אצלו נחישות ועקביות.

״יש לי רעיון. בוא נחשוב מה אנחנו יכולים לעשות יותר טוב… אולי, כדאי להכין כוס אחת לדוגמא של הסלט ולשים אותה ליד השלט? כדי שאנשים יוכלו לראות מה הם מקבלים?״ ״רעיון טוב!״ הוא התלהב ומיד הכנו כוס לדוגמא.

״ואולי... גם כדאי שבכל פעם שמתקרבת מכונית, במקום להמשיך ולשבת לידי, (וקצת להתחבא מאחוריי) אתה תעמוד בגאווה, ותראה את הכוס, כדי שיוכלו לראות מה אתה מוכר, גם אם לא יראו את השלט?״

הוא התבייש, אבל עשה זאת בכל זאת. ואנשים התחילו לעצור ולקנות.

יכולתי לראות איך תוך כדי תנועה אנחנו משתפרים והמכירות עולות בהתאמה. גם השמחה שלנו עלתה בהתאמה. נכנסנו למומנטום.

בשלב מסויים הדלקתי את האייפון ושמתי לנו מוזיקה. זה מיד עשה לנו מצב רוח שמח וגילי התחיל לרקוד. הוא ממש נהנה!

״יש לי רעיון! בוא נשחק, שככל שאתה רוקד יותר, ככה יותר מכוניות יעצרו״ יצרתי התנייה כיפית. (תודה Yael Doron Yavin יעלי על הלמידה ממך) הוא רקד, ואני זמזמתי וחייכתי, גם לעצמי אני יוצרת התניות בעסק, התניות כיפיות כמו - ככל שאני עושה יותר מסאז׳ים, או ככל שאני מזמינה יותר חופשים, או ככל שאני עובדת יותר בבתי קפה ומפנקת את עצמי, כך אני מרוויחה יותר.

ההתניות האלה מגיעות מהאמונה החזקה שיש לי שככל שאנחנו נהנים ביומיום, ובמצב רוח טוב יותר, כך העסק שלנו מצליח יותר ולקוחות נמשכים אלינו. האנרגיה החיובית היא זו שממגנטת אלינו שפע.

כשעברו מכוניות שלא עצרו והוא הביע אכזבה, הצעתי שנספור ונעשה משחק קטן - מחקר, נספור כמה מכוניות עוברות עד שאחת עוצרת וקונה. גילינו שכל מכונית חמישית עוצרת וקונה. זה עשה אותנו אופטימיים ופחות מיואשים כשמכוניות לא עצרו.

בתוך שעה מכרנו את כל הסלט שהיה לנו. גילי שמח מאוד, לאו דווקא מהכסף, אלא מהחוויה, מהעשייה. הכסף מראש לא הייתה המטרה שלו. הוא רצה לעשות את זה בשביל העשייה, והוא נהנה שם מכל רגע.

אז מה למדתי? שאני יצירתית (כולנו יצירתיים…) וחשוב להפעיל את החוש הזה כשמנהלים עסקים.

שחשוב למכור משהו עם ערך שעושה טוב לאנשים ושכיף לנו למכור

שיש להצטייד בנחישות ובעקביות

שכדאי ליצור מומנטום חיובי של שמחה ואנרגיה חיובית, ראיית הטוב.

לא להתייאש אלא להשתפר תוך כדי תנועה, למצוא דברים שעוזרים בהתמדה ובדרך (כמו לספור מכוניות)

להפוך את הכל למשחק!

שלהנות זו המטרה! וכדאי לעשות הכל כדי להנות - לרקוד, לשים מוזיקה, לשחק כי כשנהנים- העסק מצליח!

שהכסף הוא אף פעם לא המטרה העיקרית!

ושתמיד אפשר ללמוד עוד משהו..

שמרו על קשר

הרשמו ותהיו הראשונים לדעת על פוסט חדש

פוסטים אחרונים
bottom of page